Travel October - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Froukje Smits - WaarBenJij.nu Travel October - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Froukje Smits - WaarBenJij.nu

Travel October

Door: Froukje

Blijf op de hoogte en volg Froukje

29 December 2015 | Aruba, Aruba

Lieve lezers,

Ik heb het dagboek er weer bij in laten schieten. Maar ben vastberaden het toch af te maken zolang ik nog in de VS ben. Dit dagboek omvat de eerste helft van oktober, travel october.

De eerste week van oktober, week 40, ben ik in het weekend op bezoek geweest bij mijn nicht in Aruba. Even een weekendje weg. Het was erg leuk om haar weer te zien en te zien hoe zij daar een leven had opgebouwd. Ik keek mijn ogen uit in de Nederlandse supermarkten en verbaasde me over de soort van Nederlands sprekende bevolking. Het was een volgepland weekend waarin ik elke avond ben uit geweest naar clubs (beter dan de shitty bars in gainesville), naar het prachtige strand geweest, gezwommen, bbq gehad, uitgegeten, naar arikok national park geweest, oranjestad bezocht, naar de donkey sanctuary en de hooiberg beklommen met een prachtig uitzicht over aruba. Deze week ben ik er helaas ook achter gekomen dat ik allergisch ben voor muggen... Daar zijn er in Florida helaas veel van.

In de 2e week, week 41, ln deze week ging mijn sony mobiel kapot en moest ik met een alleen op wifi werkende telefoon door het leven, wachtend op een nieuwe. Ook ben ik in het weekend weer op een tripje gegaan naar New Orleans dit keer in de staat Louisana. Dit is een van de leukste steden waar ik ooit geweest ben met een chillen sfeer. We hebben the french quarter bekeken en the riverfront, met een ferry naar algiers point, de famous beignets bij cafe du monde gegeten, typisch new orleans eten genuttigd, uitgeweest op de bekende Bourbon street, gedronken op straat omdat het mag, naar mardi gras world geweest (mardi gras is een soort van carnaval in new orleans en betekent fat tuesday dus dikke dinsdag), geshopt, naar hardrock cafe geweest en in een trolley garden district verkent. Dit weekend kwam er veel alcohol bij kijken van fish bowls tot grenades en veel uitgaansaanbod van de straat tot clubs tot jazzbars tot stripclubs (met mannen dit keer). Een tof weekend!

In de 3e week, week 42, ging mijn telefoon van kapot naar nog kapotter het hele ding stond op zwart dus ik moest een hele week zonder telefoon doorbrengen. Het scheelt dat het een drukke week was waarin ik veel tentamens en papers had, kon ik me tenminste concentreren. Naast de gewoonlijke woensdag stapavond in groghouse ben ik dit weekend naar universal studios geweest. Een van de beste pretparken waar ik ooit ben geweest! Ondanks mijn achtbaanangst heb ik toch heel veel kunnen doen. Je kunt naar 2 parken, universal studios en islands of adventure. Beide parken zijn met elkaar verbonden. De zaterdag spendeerde ik in universal studios met veel simulatie rides zoals transformers en the simpsons, laserschieten met men in black en de weg is weg van harry potter met een gave ride. De tweede dag was ik te vinden in islands of adventure, helaas alleen door verlies van contact zonder telefoon. Maar ik vermaakte me prima en heb alles kunnen doen wat ík wilde. Jurassic park water ride, spiderman ride, 2 shows gezien, met de zweinstein expres van perron 9 3/4 zweinstein bezocht met een fantastische ride in het kasteel en zelfs een achtbaan overleefd!

De eerste helft van de maand oktober was druk maar erg leuk! Ik heb heel veel gezien in 3 weken!

Het volgende reisverslag van oktober gaat over halloween!
Bedankt voor het lezen,
See you later alliGator!

  • 29 December 2015 - 11:32

    Nance Vd Velden:

    zo zo Froukje je bent weer aardig aan ut " joetse" zouden ze hier zegge. ik lees dat je veel gezoen en gedaan heb . heerlijk toch !! geniet vsn deze belevenis want dit nemen ze je nooit meer af en maak je de k ik niet nog een keer mee. als ik dit nu momenteel schrijf zijn je ouders en imke bij jou maardan weet je ook dat het avontuur ook bijna aan ut ei de komt . des te meer om nog meer te genieten als wat je doet . lieve meid veel plezier doe mam pap en imke de groetjes ( mam beterschap) . knuffel nance xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Froukje

Actief sinds 27 Aug. 2015
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 8050

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 17 Januari 2016

University of Florida

Landen bezocht: