Crazy september - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Froukje Smits - WaarBenJij.nu Crazy september - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Froukje Smits - WaarBenJij.nu

Crazy september

Door: Froukje

Blijf op de hoogte en volg Froukje

26 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Hee lieve lezers!

En weer ben ik veel te laat met het bijhouden van mijn blog maar zo ben ik nou eenmaal. Laat ik eerst maar de maand september afmaken voordat ik aan oktober moet beginnen, die overigens alweer bijna voorbij is... !Waarschuwing: deze blog omvat de activiteiten van de hele maand september en zal daarom als extreem lang ervaren kunnen worden.

De tweede week van september (week 37) was relatief rustig. Maandag 7 september was het hier Labor Day, een feestdag, en gingen we een dagje naar St Augustine om daar lekker aan het strand te liggen en het schattige stadje te verkennen. Wat een mooie stad is dit zeg, allemaal Europese invloeden en heerlijk Europees eten en dat deed me denken aan thuis. Verder heb ik me de rest van de week bezig gehouden met een pub crawl voor internationals, een crazy 21 party van een van de Nederlanders en het zien van een slang op de campus. Na het zien van de slang is mijn angst voor slangen helaas weer getriggerd maar gelukkig is het bij deze slang gebleven. Het weekend was fantastisch! Ik ging surfen met een georganiseerde trip naar St Augustine waar ik nieuwe vrienden heb leren kennen. Ik heb geleerd om te surfen en het ging me best goed af ik kon zelfs een hele golf lang blijven staan! We hebben gekampeerd, op het strand gechillt, vliegende vissen gezien en ook gevoeld helaas toen er een tegen me aansprong, dolfijnen en een haai gezien, naar de alligator zoo geweest waar we alle krokodillen en alligators die er maar zijn te zien kregen zelfs een albino! En we hebben St Augustine verkend.

Na dit fantastische weekend was ik erg moe en heb ik vooral veel gechild thuis de week erop (week 38). Donderdag 17 september had ik mijn eerste examen van het vak General Anthropology, dat was erg stressvol aangezien ik niet wist wat ik kon verwachten, maar ik heb het erg goed gedaan en de tentamens blijken hier relatief makkelijk te zijn tegenover Utrecht. Goede cijfers halen met 2 vingers in de neus dus. De rest van de week heb ik met mijn Amerikaanse Navigator (soort mentor) afgesproken voor het eerst, de president van UF ontmoet tijdens een receptie voor internationale studenten, nieuwe mensen leren kennen bij The Language Exchange Night in een internationale bar, halloweenoutfit geshopt in een echte thrift shop (tweedehands winkel), een Amerikaanse spellenavond meegemaakt met internationals, en uit geweest. In het weekend zijn we in Gainesville gebleven. Zaterdag 19 september zijn we naar Devils den geweest, dit is een soort grot met water erin en een open 'dak', het zwemmen in deze grot was erg koud maar wel heel erg mooi. Daarna hebben we echte dikke Amerikaanse hamburgers verorberd en een wild maar fantastisch feest in mijn appartement gehad, dankzij een van onze wilde Amerikaanse huisgenoten die toevallig een club promoter is: Jelly shots, punch en een partybus naar downtown included. Zondag was ik erg brak, maar heb ik mezelf toch zo ver gekregen om naar Lake Wauberg te gaan en daar te leren zeilen en te kanoën. Dit was echt heel gaaf en het zeilen lukte ondanks mijn brakheid behoorlijk goed!

Dan de laatste week van september (week 39). Deze week had ik weer een examen, van Interpersoonlijke communicatie. Voor dit examen heb ik maar liefst een 10/ A gehaald! Met 1 avondje leren... verder heb ik deze week niks gedaan. Het weekend daarentegen was een erg vol programma. Vrijdagavond gingen we met de organisatie Navigators International naar Howl O Scream bij Busch Gardens pretpark in Tampa. Dit was een griezelige Halloween avond met 7 super enge haunted houses, waarvan ik er 5 heb gedaan, haunted areas met verklede mensen die je de stuipen op het lijf jagen en een aantal huiveringwekkende achtbanen. De haunted houses waren erg eng, maar heb nu eindelijk mijn angst voor spookhuizen overwonnen! Zaterdag hebben we Tampa zelf verkend: de Riverwalk gelopen, een boottocht bij Tampa Bay gedaan, de Latijnse wijk Yborcity verkend, bij het oudste restaurant in Florida en zelfs grootste Spaanse restaurant in de wereld gegeten (Colombia restaurant), uit geweest in Yborcity en de dag afgesloten voor de verjaardag van een van de Nederlandse guys bij een full naked stripclub (vrouwen)... Tja, Dat was dus niks voor mij.... Zondag hebben we nog lekker in de regen in de zee gezwommen bij Fort Desoto park, in St Petersburg rondgereden en naar de shopping mall geweest. Al met al een druk maar leuk weekend!

De volgende blog gaat over oktober en zal hopelijk snel volgen!
Bedankt voor het lezen en see you later alliGator!

Kusjes Froukje

  • 26 Oktober 2015 - 20:42

    Nane:

    hoi Froukje. zoe te laeze is ut do un dolle boel !! maaaar gelôkkig laes ik tussedoor det der auk nog geliërt wuurd haha . amuseer dig maar maedje . deze tiëd nemen ze dig. oëig miër Aaf . groetjes nance

  • 26 Oktober 2015 - 21:44

    Monique:

    Wow dat klinkt super allemaal! Gelukkig maar dat je niet zo hard hoeft te studeren

  • 26 Oktober 2015 - 23:57

    Pap:

    Mooie foto's, had je wel eens willen zien glijden over die golven. Lijkt me erg gaaf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Froukje

Actief sinds 27 Aug. 2015
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 8056

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 17 Januari 2016

University of Florida

Landen bezocht: