Florida roadtrip - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Froukje Smits - WaarBenJij.nu Florida roadtrip - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Froukje Smits - WaarBenJij.nu

Florida roadtrip

Door: Froukje

Blijf op de hoogte en volg Froukje

17 Januari 2016 | Verenigde Staten, Miami

Lieve lezers,
Het fall semester aan UF is officieel voorbij, maar mijn tijd in Amerika wordt nog even tot het uiterste gerekt. Ik heb namelijk nog twee reizen voor de boeg.

Week 52, zondagavond 20 december kwamen mijn ouders en zusje aan in Gainesville. Ik heb ze toen kort even gezien, want het was al erg laat in de avond. Maandag nam ik eerst in de vroege ochtend afscheid van mijn mede huisgenootje en een andere vriendin, ik bleef als allerlaatste van onze groep en huis achter. Gelukkig was mijn familie er. Ik heb ze een rondleiding gegeven op de campus, bij het footballstadium en het befaamde uitgaansgedeelte midtown. Daarna zijn we naar het la chua trail geweest waar we een stuk of 20 alligators op en langs het pad 5 meter van ons vandaan vonden! Ook zagen we herten. In de avond moest ik mijn laatste spullen pakken en sliep ik bij mijn familie in het hotel. Dinsdag moest ik de sleutel van het appartement inleveren en gedag zeggen tegen mijn huisje. Vervolgens vertrokken we naar st augustine om daar wat rond te lopen en lekkere taart te eten. Aan het eind van de middag kwamen we aan in Daytona beach. We bleven daar een aantal dagen. We hebben over het strand gewandeld, gegeten, terrasjes gepakt, drankjes gedaan, gezwommen en mijn zusje en ik waren in een typische Amerikaanse arcade te vinden voor spelletjes. Donderdag vervolgde onze reis zich naar ocala op kerstavond. We hebben hier overdag de alexander springs gezien, een glazen bodem boot tour gedaan in silver springs en gezwommen in Juniper springs. Kerstavond hebben we op zn tex-mex bij Applebee's restaurant in Ocala doorgebracht en toen doorgereden naar Tampa. Op eerste kerstdag en voor Amerikanen en blijkbaar veel andere volkeren de enige kerstdag... Hebben we ontbeten in ons hotel in Tampa, daarna zijn we naar St Petersburg gegaan. We hebben het stadje verkent en zijn toen naar St Pete beach gegaan met prachtige witte stranden en ik heb daar een duik genomen. Ons kerstdiner bestond uit beef wellington in een restaurant in St Petersburg. Daarna hebben we in Tampa de riverwalk by night gelopen met allemaal mooie lichtjes en ondanks de 30 graden een ijsbaan.. Op in Nederland 2e kerstdag, ging hier het leven weer gewoon door. We hebben toen een skyline boot tour gedaan langs tampa bay die ik al eens eerder had gedaan en langs de riverwalk een groep van 5 jagende dolfijnen gezien van heel dichtbij! Daarna zijn we naar de international drive bij Orlando gegaan, we hebben daar in de Orlando eye gezeten, een groot reuzenrad, met prachtig uitzicht over heel uitgestrekt Orlando, Disney en zelfs cape canaveral in de verte. We zijn ook nog naar madame tussauds geweest waar ik op de foto kon met Channing Tatum! Daarna zijn we terug naar Tampa gegaan. Zondag was helaas een minder leuke dag. Mam had last met slikken en voelde zich niet lekker al een tijdje en besloot naar de dokter te gaan. Dit bezoekje bleek de hele dag te duren doordat ze allerlei testen en onderzoeken moesten doen om erachter te komen wat mam precies had, longontsteking. Pap, mijn zusje en ik hebben de hele dag moeten wachten tot het bijna donker was. Toen mocht mam met medicatie eindelijk gaan en konden we verder naar Cape Coral. Onderweg zijn we nog even gestopt in de buurt van Sarasota beach en hebben we daar gegeten, maar verder was het al laat.

In de laatste week van december, week 53, zijn we de maandag begonnen in Cale Coral. We zijn toen naar Sanibel island gegaan, bekend om de mooie schelpen die daar aanspoelen. We hebben daar genoten van het strand, schelpen en de zee. Aan het einde van de middag zijn we nog door cape coral zelf gereden en toen door gegaan naar boca raton. Dinsdag zijn we naar een groot shopping center in boca raton geweest en moesten we daarna naar palm beach om de auto om te ruilen die het helaas had begeven. Toen kwamen we in Miami aan waar we het appartement niet in mochten omdat de airbnb persoon het appartment illegaal verhuurde... Na veel gedoe mochten we er dan alsnog in als waarschijnlijk de allerlaatste buitenstaanders. Een prachtig penthouse op iets van de 26e verdieping met uitzicht op south beach en miami lagoon. Omdat het al laat was hebben we behalve eten niet veel gedaan. Woensdag was ons chill dagje, we hebben de hele dag doorgebracht aan het strand en de zee van south beach, miami heeft mooi wit zand en een bijna turquoise zee. In de avond zijn we oceandrive gaan verkennen met de vele winkels, restaurantjes en barretjes en de orange bowl aftrap met vuurwerk op het strand. Op oudjaarsdag hadden we een actieve dag. We zijn toen naar de everglades geweest waar we op een airboat hebben rond gevaren, ging erg snel! Daarna was er een alligator wrestle show en konden we met een baby gator op de foto en als echte Florida gator moest ik dat natuurlijk ff doen. Toen we weer terug waren in Miami hadden we een boot tour langs de miamj lagoon waar vele celebs hun vakantiehuis hebben. We zagen dat David beckham een feestje aan het voorbereiden was voor nieuwjaar. Daarna vertrokken we vanaf bayside per dubbeldekker bus naar ons appartement, behalve een mooie sightseeing tour kregen we ook nog een prive tour naar het appartment! In de avond hebben we vuurwerk gekeken met wat alcohol erbij op het strand bij ocean drive op south beach, het duurde maar 10 min en helaas daarna geen vuurwerk meer omdat mensen zelf niets mogen afsteken. Het was erg druk op oceandrive en heel duur overal dus dat was het einde van de avond.
Nieuwjaar werd wederom een chill dagje op het strand en in de zee. Mijn zusje en ik hadden onze eerste nieuwjaarsduik ooit! In de lekkere warme heldere zee, was dit zeker een meevaller. In de avond hebben we nog een parkwandeling gemaakt met allemaal fitnessapparaten om uit te proberen wat voor hilarische taferelen zorgde. Zaterdag gingen we vroeg op weg naar de Florida keys, een eilandengroep ten zuiden van Florida die verbonden is per autoweg. We hebben een stop gemaakt bij het coral reef state park maar helaas geen tijd voor een snorkeltour naar het Florida reef. Daarna zijn we alle eilandjes afgereden en hebben een stop gemaakt bij een van de mooie witte strandjes van marathon beach. Vervolgens zijn we helemaal doorgereden naar Key West. Daar zijn we naar het meest zuidelijke puntje van de VS geweest, maar 90 miles van Cuba af! En we hebben zonsondergang gezien, en door winkel en barstraatjes rondgelopen. Toen vervolgde de lange terugreis inclusief lange file. Zondag de laatste dag van de reis met mijn familie samen, was het tijd voor inpakken, een laatste keer strand en zee in Florida en van het jaar en weer afscheid nemen... Want ik ging terug naar Gainesville om daar mijn tweede reis te vervolgen naar de oostkust!
Meer over deze reis komt in de volgende en laatste blog!!

Bedankt voor het lezen! See you later alliGator!

  • 17 Januari 2016 - 13:33

    Nance:

    leuk froukje om allemaal te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben jij met je fam . fijn om na zo'n lange tijd elkaar niet gezien te hebben , leuke dingen met elkaar doen . veel plezier de laatste weken . maar zoals ik had begrepen stasn er alweer nieuwe reisjes op de planning

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Froukje

Actief sinds 27 Aug. 2015
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 8041

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 17 Januari 2016

University of Florida

Landen bezocht: