Amusement December - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Froukje Smits - WaarBenJij.nu Amusement December - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Froukje Smits - WaarBenJij.nu

Amusement December

Door: Froukje

Blijf op de hoogte en volg Froukje

13 Januari 2016 | Verenigde Staten, Orlando

Lieve lezers,

Tijd voor de laatste maand in Florida, december! De eerste twee weken van december waren mijn laatste weken aan de University of Florida en de laatste als exchange student.
In de eerste week van december, week 49, ben ik op donderdag naar Cocoa beach geweest met een vriend om nogmaals te proberen de rocket launch mee te maken. De hele dag was het zonnig weer of gewoon bewolkt, we zijn naar het Merrit Island national refuge park geweest om de trip voor de dag erna te boeken en alvast wat manatees en pelikanen te bewonderen. Toen we bij het hotel kwamen, vlak voor de rocket launch, begon het echter te stort regenen. En ja hoor, de rocket launch werd steeds langer uitgesteld tot het niet anders kon dan cancellen. Weer een trip naar de Space Coast verpest door geen rocket launch. Toen besloten we het er maar het beste van te maken en uit eten te gaan en wat barretjes te bezoeken. De dag erna hebben we het park bezocht en veel wilde dieren gezien, een adelaar, gordeldier, wilde varkens, manatees, pelikanen, lepelaars en natuurlijk gators. Diezelfde dag moesten we weer naar huis, want ik zou een feest geven in mijn appartement ter ere van mijn 22e verjaardag. Ik had er eerst niet veel zin in omdat vrienden van thuis en familie er niet waren om het met me te vieren, maar het was een heel leuke party! Omdat het in Amerika de gewoonte is dat feesten BYOB zijn (bring your own booze), hoefde ik vrij weinig geld uit te geven, slechts wat alcohol voor punch te maken en wat lichtgevende ballonnen voor de sfeer. Helaas krijg je dan ook minder cadeautjes en meer onbekende mensen omdat ondanks dat je feest een private event is, mensen gewoon hun vrienden meenemen of je ze nu kent of niet, erg vreemd voor mij. Het was al met al een top feest. Bijna al mijn goede vrienden waren er en iedereen die ik kende en dus een paar die ik pas op het feest leerde kennen. Ik heb leuke cadeaus van vrienden gekregen en een leuke kater voor de dag erna. En de dag erna moest ik een 5 kilometer inflatable obstacle run in Ocala doen, dat is 5 km lopen en ondertussen een aantal opblaasbare stormbaan kussen trotseren. Het was een erg leuke ervaring en hilarisch omdat iedereen nog dronken was van mijn feest de dag ervoor... wat heb ik veel gelachen en gelopen..
In de avond, pakjesavond, vierden we sinterklaas met onze internationale groep. De twee Duitsers en Poolse wisten er al iets vanaf, maar de Australische niet. Het was erg leuk om deze typische Nederlandse traditie aan andere culturen te leren. We hadden lootjes getrokken en cadeaus voor die persoon gekocht en een gedicht geschreven en natuurlijk overheerlijke pepernoten en de minder populaire chocolade mint muizen gegeten. Het was oud Hollands gezellig avondje met een internationaal tintje. Zondag was een rustig dagje en heb ik de avond doorgebracht bij mijn Mindful living teacher thuis, dit zou nooit in Nederland gebeuren! Het was een speciale bij het vak horende bijeenkomst, Potluck genaamd, waarbij iedereen iets te snacken meenam en we dat gezamenlijk opaten. Daarna gingen we rond een kampvuur zitten en moesten we onze zonden en wensen op een papiertje schrijven en daarna in het vuur gooien, als onderdeel van mindful sharing en de start van een nieuw begin.

De tweede week van december, week 50, was mijn laatste les week als UF student. Maandag had ik een verplichte check out bijeenkomst voor de studenten die UF verlaten, dit maakte het verlaten wel erg definitief. Woensdag had ik mijn allerlaatste les en ben ik daarna met mijn mede klasgenoten naar Lake Wauberg geweest om dit te vieren en te treuren. Ik ben deze week ook nog zoveel mogelijk uit geweest met verschillende vrienden aangezien het einde van het Fall semester naderde. Vrijdag vertrok ik met een vriend naar Disneyworld in the Theme park capital of the world: Orlando. Hier liggen wel rond de 5 verschillende pretparken, zoals Disneyworld bestaande uit 4 parken en 2 waterparken, Sea world met bijbehorend waterpark, Legoland en Universal Studios met bijbehorend park. We zouden 3 dagen in Disneyworld blijven en proberen alle 4 de parken te bezoeken, wat is gelukt! Vrijdag begonnen we bij Hollywood studios, waar stuntshows, enge achtbanen en veel film achtige attracties zijn. Dit lijkt veel op het Franse studio gedeelte van Dinseyland Parijs. We hebben hier twee shows bijgewoond en een paar attracties. Rond etenstijd gingen we naar Epcot, dit is een internationaal georienteerd park, vooral leuk rond Kerst. Er is een landencomplex gedeelte met rond de 12 landen over de wereld, deze landen werden nagebootst in restaurants met lokaal eten, winkeltjes en bezienswaardigheden zoals de eiffel toren bijv. Ik vond het erg leuk om landen en plaatsen te zien waar ik zelf ben geweest, ze hadden het echt goed nagemaakt! We hebben daar gegeten en de eindshow gezien met heel veel prachtig vuurwerk. De zaterdag spendeerden we de hele dag in het hoofdpark en tevens grootste pretpark ter wereld, het Magic Kingdom. Hier licht het bekende disneykasteel, vind het meest fantastische vuurwerk plaats en zijn de bekende optochten overdag met wagens en de electro optocht met veel lichtjes in de avond. We hebben bijna alle attracties gehad, er waren er zoveel dat we van 10.30 in de ochtend tot 1 uur in de nacht in het park zijn geweest. De attracties hadden allemaal een thema uit Disney en waren erg divers en leuk. Een greep uit die attracties is een achtbaan van Sneeuwwitje, spookhuis, winnie the pooh ride, cruise all around the world, buzz light year lasergamen en Pirates of the Caribbean ride. Zondag was de laatste dag die we in Animal Kingdom zouden doorbrengen. Dit park was een soort dierentuin gemixt met pretpark. We hebben hier ontzettend veel verschillende dieren gezien en bijv. een 4d film gezien van de film Luizenleven, ride van de Dinosaur film, een raft water ride, een vogel show en een Afrikaanse safari door een park met allemaal rondlopende Afrikaanse dieren gedaan. De dag eindigde wederom in Epcot waar we het futuristische gedeelte van het park bekeken. We hebben hier een selectie frisdranken van over de hele wereld gedronken in club cool, we hebben een nemo ride inclusief aquarium gedaan, een rit rond de futuristische wereld en het gaafste, een simulatie van paragliden. WAUW! Erg echt! Toen was het over en zijn we naar huis gegaan, beiden kapot.

Week 51 is dan echt mijn laatste week op UF. Maandag had ik mijn laatste examen en kwam ik er die avond achter dat ik alle vakken gehaald had met goede cijfers! Twee keer een A (10), een keer een A- (rond de 9) en twee keer een B (rond de 8/8.5). Dat moest in de avond natuurlijk gevierd worden met een drankje! Dinsdag ben ik met een vriendin naar Oaks mall geweest, een grote shopping mall in Gainesville. Daarna ben ik gaan uiteten met onze vriendengroep bij Satchells pizza als soort van afsluitend etentje. Woensdag begon het afscheid nemen... en moesten we van een goede vriendin afscheid nemen. Daarna ben ik nog naar de botanical gardens in Gainesville geweest met een vriendin en heb de avond afgesloten met onze laatste Groghouse avond met bijna alle internationals. Donderdag moest ik weer gedag zeggen tegen vier vrienden, waarvan I Australiër die ik waarschijnlijk een heel lange tijd niet ga zien.. Dat maakte me erg verdrietig. We hebben toen met de overgebleven vrienden samen onze restjes eten gekookt, gegeten en film gekeken. Vrijdag ben ik naar Sea World in Orlando gegaan met een vriend want daar wilde ik nog graag heen, we hebben vier shows met dieren gezien waaronder de omstreden Orca show die er waarschijnlijk niet lang meer zal zijn als je de documentaire Blackfish hebt gezien. Was wel speciaal om het mee te maken. We hebben ook veel zeedieren gezien en attracties zoals journey to atlantis waterride en empire of the penguin ride. Zaterdag ben ik nog naar de Gainesville teaching zoo geweest, waar mensen in dierenopleidingen leren voor ze te zorgen in een dierentuin. En heb ik nog wat laatste dingetjes gekocht en geregeld. Avond afgesloten met mijn Nederlandse roomie bij the Top restaurant. Zondag heb ik de hele dag mijn kamer opgeruimd en spullen ingepakt voor de komende 2 rondreizen... Daarover meer in de volgende blog!

Bedankt voor het lezen,
see you later alliGator!

  • 13 Januari 2016 - 10:49

    Nance:

    ja ja Froukje wat heb je toch weer veel beleefd ! geweldig geniet er van en als ik dit schrijf heb je inmiddels bezoek gehad van je vader en moeder en Imke . wat we denk ik in je laatste of eener laatse gaan lezen . veel plezier nog en geniet ervan de tijd vliegt . !! maaaar jou zie dit niet als laatste uitdaging zien doen . na alles wat jij nu beleefd heb , smaakt dit naar meer over een tijdje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Froukje

Actief sinds 27 Aug. 2015
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 8036

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 17 Januari 2016

University of Florida

Landen bezocht: