Diverse November - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Froukje Smits - WaarBenJij.nu Diverse November - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Froukje Smits - WaarBenJij.nu

Diverse November

Door: Froukje

Blijf op de hoogte en volg Froukje

05 Januari 2016 | Verenigde Staten, Savannah

Lieve lezers,

De eerste weken van november waren erg divers en erg leuk.
In de eerste week van november, week 45, is de eerste keer dat ik mijn vaders verjaardag heb gemist. Ik ben toen in plaats daarvan naar een echte Amerikaanse pageant (miss verkiezing) geweest voor de homecoming week, waarin ouders hun kinderen komen opzoeken en samen naar de footballgame gaan die daardoor erg belangrijk is. Ik zag opgedirkte meiden in glitterjurken en heren in pak die allemaal volgens de presentatrice zo'n goed karakter hadden en goed waren voor deze wereld. Ze hadden niet eens een talentenshow om te laten zien hoe goed ze wel niet waren. Erg nep allemaal, maar wel grappig om deze echte Amerikaanse traditie mee te mogen maken. Verder ben ik deze week naar de film geweest en ben ik naar Orlando vertrokken voor een van de beste EDM (electronic dance music) festivals van Amerika, Electronic Dasiy Carnival (EDC). De vrijdag was trance muziek met bekende djs zoals dj snake, ferry corsten, tiesto en Calvin harris, echt mijn ding. Samen met een Australische vriendin heb ik de hele dag rondgelopen, ziplinen gedaan over het meer, in reuzenrad geweest en vooral veel gedanst in de zee van lichtjes en neonkleuren. Wat me erg op viel, is dat Amerikanen helemaal los gaan met hun outfit op zulke festivals. Van tepelstickers tot veterstrings, hoe minder kleren hoe beter. En hoe kleurrijker hoe beter. Ik keek mijn ogen uit. Na pas 2 uur na het festival een taxi te kunnen hebben vinden, kon ik alweer bijna opstaan om terug naar Gainesville te gaan voor de homecoming footballgame. Omdat de wedstrijd al om 12 uur begon, was het tailgaten al om 10 uur in de ochtend. Alcohol en dit tijdstip gaan niet zo goed samen, maar mijn eerste fraternity tailgate was erg leuk. Toen begon de wedstrijd in de brandende zon, erg heet maar ik ben sinds Jacksonville waardering gaan hebben voor football en was tijdens de wedstrijd erg fanatiek. Een mooie gewonnen wedstrijd voor mij en de laatste. De dag erna ben ik nog naar Paynes Prairie state park en la chua trail geweest om daar te wandelen. Ondanks het regenachtige weer was de omgeving erg mooi en waren de dieren zeer actief. We zagen herten, kikkers, alligators, helaas een slang waar ik van flipte en als klap op de vuurpijl wilde paarden. De alligators zaten verstopt in het water, maar de paarden stonden midden op het pad een paar meter bij ons vandaan. Prachtig om te zien. Een mooie afsluiter van het weekend.

In de tweede week, week 46, heb ik mijn state id gehaald voor Florida, heb ik een krishna lunch ervaren (krishna is een soort geloof en zij lopen altijd rond op de campus om je te bekeren) en ben ik naar een harry potter event geweest op de universiteit waarbij je mee kon doen aan het goblet of fire toernooi zoals in de vierde film. Je gooide je naam in de beker, koos een draak, speelde zwerkbal, liep door het springkussen doolhof met enge mensen erin en trotseerde 'het zwarte meer' met snoepjes. Uiteindelijk vond er uit de namen in de beker een loterij plaats met heel leuke harry potter prijzen, helaas. Woensdag 11 november was het veterans day een holiday. Ik ben toen met vrienden naar crystal river gegaan, the manatee capitol of the world, om daar met manatees (zeekoeien) te zwemmen. Deze beesten komen overwinteren in de wateren van florida. Hoe kouder het is, hoe meer manatees. Wij zagen er 4. Waarvan een moeder en haar kalf. We hebben ermee gezwommen en ik heb het kalf even kort aangeraakt. We hebben ook een dolfijn naast onze boot in het kristalheldere water zien zwemmen. Erg leuk om meegemaakt te hebben! Die avond hebben we uit gegeten ter ere van de verjaardag van een van de Nederlandse jongens daarna ben ik naar een internationaal feestje geweest. Verder ben ik nog naar the bathouse geweest bij lake alice waar vleermuizen met honderden tegelijk met zonsondergang uit de huisjes vliegen naar het meer. Daarna weer uit geweest. Ik heb nog bij de hippie pizza tent satchells gegeten met mijn huisgenoten, erg lekker zo'n deep dish pizza. En de week afgesloten met een weekendtrip naar Savannah in de staat Georgia. Het was erg koud hier voor deze tijd van het jaar, maar vooral een chill weekend. We zijn naar het strand geweest, hebben een historic walking tour gedaan door de stad, alle pleinen bezocht, langs de kroegjes en restaurantjes bij de rivier gelopen, snoepwinkels bezocht met free samples, een rivercruise gedaan met een typische stoomboot met waterrad, wat barretjes bezocht en een ghost tour gedaan die helemaal niet zo eng was, wel creepy verhalen.

Dit was het eerste deel van november, het tweede deel volgt snel!

Bedankt voor het lezen en see you later alliGator!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Froukje

Actief sinds 27 Aug. 2015
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 8040

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 17 Januari 2016

University of Florida

Landen bezocht: