Keuzes maken - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Froukje Smits - WaarBenJij.nu Keuzes maken - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Froukje Smits - WaarBenJij.nu

Keuzes maken

Door: Froukje

Blijf op de hoogte en volg Froukje

21 September 2015 | Verenigde Staten, Gainesville

Lieve lezers,

Er is al bijna een maand voorbij sinds ik hier ben! De tijd vliegt voorbij en ik merk nu al dat ik tijd te kort kom. En ik merk ook dat ik, zoals voorspeld, niet goed ben in het bijhouden van mijn blog haha.
Maar ik maak alleen veel leuke en interessante dingen mee om te vertellen in de weekenden, doordeweeks ga ik gewoon standaard naar colleges en pak ik een paar feestje mee, niet super interessant of zo.
Maar goed ik heb een hoop in te halen!

De laatste week van augustus/ mijn tweede week hier in Gainesville was erg vermoeiend. Het was mijn allereerste collegeweek hier en het wordt drop/add week genoemd. Dit betekent dat je de hele week colleges kan volgen om vakken uit te proberen. Dit kan zelfs als je niet voor het vak staat ingeschreven, maar het wel heel graag zou willen volgen en wacht op een plekje. In deze week heb ik ontzettend veel lessen gevolgd en enorm zitten twijfelen tot het allerlaatste moment over welke vakken ik moest kiezen.
Uiteindelijk volg ik nu 5 vakken, terwijl ik er maar 4 hoef. Ik volg de vakken Lost Tribes and Sunken Continents: dit gaat over aliens, indianen en andere Amerikaanse mythologie. General Anthropology: volkerenkunde, waarbij er 4 deelgebieden worden behandeld: biologische antropologie, archeologie, sociaal-culturele antropologie en linguistische antropologie wat gaat over de ontwikkeling van taal. Positive Psychology: dit gaat over de positieve kant, gevoelens en karaktereigenschappen van mensen i.p.v. negatieve of abnormale eigenschappen waar het meestal om draait bij psychologie. Introduction to Interpersonal Communication: dit gaat over hoe mensen communiceren en hoe je dit kan verbeteren, waarbij ook gebruik wordt gemaakt van technieken uit en voor het bedrijfsleven. And last but not least, mijn extra vak Mindful living: dit is een heel apart vak wat gaat over het verbeteren van je levensstijl en hoe je meer gelukkig en in vrede met jezelf kan leven, het is een best spiritueel vak.

Naast al deze serieuze dingen heb ik deze week ook lekker uitgegeten, Amerikaanse s'mores (2 crackers met daartussen marshmallows en chocola) uitgeprobeerd jammie! Uit geweest in Midtown, weer een leuk huisfeestje gehad, kennis gemaakt met de sporten die de universiteit aanbied wat letterlijk alle sporten zijn die je maar kan bedenken en mijn eerste Amerikaanse poolparty meegemaakt met jelly shots en veel red cups.

De eerste week van september/ week 3 in Amerika, bestond uit de eerste echte colleges volgen en veel dingen regelen. Ik moest boeken kopen, Gatorkleren kopen voor de eerste footballgame, schema's met huiswerk maken, de was doen en met veel mensen skypen. Daarnaast heb ik ook weer een aantal keer uitgegeten, 2 evenementen van de internationale vereniging Navigators gehad waarbij we met veel internationale studenten kennis maakten, voor het eerst Lake Wauberg gezien en daar gezwommen terwijl er alligators in het water zitten.... uit geweest en de eerste gatornight meegemaakt in teken van de eerste footballgame waarbij we naar een silent disco zijn geweest, een goochelshow hebben gezien, een mechanische football hebben bereden en vooral heel veel lol hebben gehad.
Ook was dit de week van de eerste footballgame van het seizoen tegen New Mexico State. Dit is een hele happening hier, in de ochtend en middag zijn er overal in de stad en op de campus kraampjes met mensen die dingen verkopen en kun je spellen doen, eten en er wordt vooral veel gedronken. Er zijn ook overal feestjes bij mensen thuis en op straat, een grote pre-drinking boel, dit wordt ook wel tailgate genoemd. Daarna gaat iedereen lam naar de wedstrijd. Het was erg leuk om cheerleaders te zien en optredens van de fanfare en om de vele touchdowns te zien. Maar de wedstrijd duurde 3.5 uur!!! En ik verveelde me op een gegeven moment. Gelukkig heb ik geen season pass.. Ik ga voortaan wel alleen tailgaten.

Kortom in deze twee weken is er een hoop gebeurd!
De volgende blog, die er zo snel mogelijk aankom, zal over de rest van de maand september gaan.

Bedankt voor het lezen, see you later alliGator!

Liefs Froukje

  • 21 September 2015 - 22:54

    Nance:

    zie je wel Froukje . Alles komt goed. Had ook niet anders verwacht ! Fijn Om te lezen dat je het zo leuk heb . Foto's heb ik al div.gezien van mam . Super! Geniet van de tijd daar want je merkt de tijd "vliegt" . Voor je het weet zit je weer in ons koude kikkerlandje. Duzzz meid .pluk de dag !! Dikke knuf van mij Nance

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Froukje

Actief sinds 27 Aug. 2015
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 8037

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 17 Januari 2016

University of Florida

Landen bezocht: